حقایق انیمیشن های پیکسار

طی ۲۰ سال گذشته فیلمسازان خوش فکر پیکسار موفق شدند با فیلمهای انیمیشن هوشمندانه خود که برای تمام اعضای خانواده جالب است، توجه مخاطبان در تمام رده های سنی را بدست آورند. از داستان اسباب بازی تا دایناسور خوب ۲۲ موردی را مورد بررسی قرار داده ایم که احتمالا درباره فیلمهای پیکسار محبوبتان نمی دانید.

  1. وودی داستان اسباب بازی از ابتدا کابوی نبودانیمیشن های پیکسار

در انیمیشن داستان اسباب بازی یک آدمک بود که از آن در هنرهای شکم گویی (کلام بطنی) استفاده می شود.

(شکم گویی یکی از هنرهای نمایشی است. به شخصی که بتواند با لب های بسته حرف بزند و شنونده این گونه تصور کند که صدا از آن شخص یا از محلی تقریبا آن شخص پدید آمده، «شکم گو» گفته می شود. به هنر شکم گویی، شکم زبانی، اندرونه گویی و کلام بطنی نیز گفته می شود.)

مدیران اجرایی دیزنی که کار تولید فیلم را انجام دادند خواستند که این عروسک تغییر کند چرا که عروسکهای شکم گویی معمولا به فیلمهای ترسناک نسبت داده می شوند و آنها نمی خواستند که یک فیلم بامزه خانوادگی ترسناک به نظر برسد.

 

داستان اسباب بازی را در کاناپه ببینید 

 

  1. تنها یک کلمه نیاز بود تا چراغ سبزی باشد برای ساخت «در جستجوی نمو»انیمیشن های پیکسار

کلمه ماهی تنها کلمه ایی بود که جان لاستر مدیر ارشد خلاقیت پیکسار به اندرو استنتون کارگردان- نویسنده درباره پروژه محبوبش گفت.

 

انیمیشن در جستجوی نمو را در کاناپه ببینید

 

  1. ایفای نقش وال ای و R2-D2 برعهده یک هنرپیشه بودانیمیشن های پیکسار

صدای «وال-ای» صدای طراح صدای افسانه ایی  بن بارت است. بارت به کارهای خود در جنگ ستارگان مشهور است و کاراکتر R2-D2 هم صدای خود را وامدار این هنرمند است. اگرچه وی در فیلمهایی مثل ایی تی و ایندیانا جونز نیز حضور دارد.

 

وال ای را در کاناپه ببینید

 

  1. ایده اولیه کارخانه هیولاسازی مرد بالغی بود که توسط هیولاهایی که به عنوان کودک نقاشی کرده بود تسخیر می شودانیمیشن های پیکسار

پیتر دکتر کارگردان کارخانه هیولاسازی این ایده را از یک پادکست گرفته بود. وی در این باره گفته است: ایده من این بود که مردی تقریبا ۳۰ ساله که شغل حسابدار است و از آن متنفر است، روزی مادرش دفتر نقاشی دوران کودکیش را به او می دهد. او هیچ فکری درباره آن نمی کند همین طور آن را روی کتابخانه می گذارد. وقتی شب می شود هیولاها ظاهر می شوند. هیچ کس آنها را نمی بیند. مرد فکر می کند دیوانه شده است اما در نهایت مشخص می شود این هیولاها ترسهایی هستند که او به عنوان کودک هرگز با آنها کنار نیامده است.

 

انیمیشن دانشگاه هیولاها را در کاناپه ببینید.

 

  1. انیمیشن راتاتویی علاقه مردم به داشتن موش به عنوان حیوان خانگی را افزایش دادانیمیشن های پیکسار

این که بخواهیم عموم مردم را متقاعد کنیم موشها حیوان خانگی خوبی هستند کار ساده ای نیست، اما پیکسار این کار را در دهه ۲۰۰۷ با ساخت انیمیشن راتاتویی انجام داد. براساس اعلام آمار یک سازمان حمایت از حیوانهای خانگی بریتانیایی فروش موش به دنبال اکران این انیمیشن ۵۰ درصد افزایش یافت. خوشبختانه این افراد موشهایشان را نزدیک تجهیزات آشپزی و آشپزخانه قرار ندادند!

 

انیمیشنموش سرآشپز را در کاناپه ببینید

 

  1. انیمیشن شگفت انگیزان اولین فیلم پیکسار بود که کاراکترهای انسانی داشت و واقعی نشان دادن کاراکترهای یک چالش بود انیمیشن های پیکسار

در انیمیشن های قبلی پیکسار شاهد این بودیم که بیشتر کاراکتر ها غیر انسانی هستند و تنها هر از چند گاهی در انیمیشن ها کاراکتر های انسانی را می دیدم. در انیمیشن شگفت انگیزان که در سال ۲۰۰۴ اکران شد شاهد آن بودیم که این انیمیشن پر از کاراکتر های انسانی بود. چالشی که پیکسار با آن روبرو بود به دلیل اینکه بیننده ها به سرعت می توانند تشخیص دهند که کدام یک از جنبه های کاراکتر مخصوصا صورت آن ها مصنوعی است یا طبیعی.

پیکسار باید برای هر چه واقعی تر نشان تر دادن کاراکتر ها تمام جنبه های انسانی از جمله ماهیچه ها، چربی، حرکت و پوست را خلق می کرد و تیم ریگینگ پیکسار باید کار خود را به نحو عالی انجام می داد. به طور متوسط هر یک از کاراکتر ها بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کنترل داشتند و انیماتور ها برای هر چه طبیعی تر شدن حرکات کاراکتر ها باید به طور استادانه ای از این کنترل ها استفاده می کردند.

پوست انسانی هم برای هر چه طبیعی تر شدن به جزییات زیاد و دقیقی نیاز داشت. با همه این مسائل پیکسار از این چالش هم به خوبی عبور کرد و توانست اثر شگفت انگیزی را خلق کند.

 

انیمیشنشگفت انگیزان را در کاناپه ببینید

 

  1. فیلم مأمور ایستگاه الهام بهش ساخت انیمیشن «بالا» شد

انیمیشن های پیکسار

چه کسی فکر می کرد یک فیلم مستقل «پیتر دینکلیج» الهام بخش یکی از مشهورترین فیلمهای پیکسار شود. پیک داکتر کارگردان «بالا» در این رابطه گفت: ما به ایده فیلم مأمور ایستگاه به عنوان یک داستگاه کاراکتر محور ساده و عالی نگار کردیم، کسی که شباهت زیادی به کارل دارد. داستانی شبیه کازابلانکا، فیلمهای که دارای سادگی زیبایی هستند و تمرکز جالبی روی یک کاراکتر دارند.

 

انیمیشن بالا را در کاناپه ببینید

 

  1. داستان اسباب بازی ۲ براثر یک اشتباه تقریبا پاک شد!

انیمیشن های پیکسار

۹۰ درصد داستان اسباب بازی ۲ یک سال پیش از اکران توسط یک خرابکار ناشناس که یک سری دستورات کامپیوتری را اجرا کرده بود، حذف شد. خوشبختانه کارگردان فنی یک کپی از فیلم را با خود به خانه برده بود تا روی آن کار کند و بدین ترتیب از یک فاجعه جلوگیری شد.

 

انیمیشن داستان اسباب بازی ۲ را در کاناپه ببینید

 

  1. کارگردان/ نویسنده انیمیشن ماشینها در طول تولید فیلم از دنیا رفت

انیمیشن های پیکسار

انیمیشن ماشینها به «جو رنف» (Joe Ranft) همکار قدیمی «جان لاستر» تقدیم شده است. ۱۶ آگوست ۲۰۰۵، «رنف» در یک تصادف اتومبیل، وقتی هنور «ماشینها» در حال تولید بود جان خود را از دست داد. انیمیشن«عروس مرده» تیم برتون نیز که رنت در مقام تهیه کننده اجرایی آن فعالیت داشت نیز به «جو رنف» تقدیم شده است.

 

انیمیشن ماشین ها ۳ را در کاناپه ببینید

 

  1. به تصویر کشیدن احساسات رایلی در انیمیشن «درونِ بیرون» از نظر بودجه کمرشکن بود

انیمیشن های پیکسار

پس از بحث و بررسی در پیکسار برای یافتن بهترین روش به تصویر کشیدن شادی در انیمیشن «درون بیرون» رالف اگلستون ایده ای را مطرح می کند که اصلا ایده ارزان قیمتی نبود. وی در این رابطه می گوید: ما هشت ماه روی این ایده کار می کردیم که احساس شادی شبیه حبابهای نوشیدنی های گازدار باشد و به نقطه ایی رسیده بودیم که نمی تونستیم این حالت را ایجاد کنیم، چون واقعا هیچ راهی به نظرمان نمی رسید. هیچ کدام از کاراکترها این حالت را نداشتند و ما هم نمی توانستیم آن را ایجاد کنیم وقتی که آن را برای شادی اجرا کردیم به قدری عالی شد که تصمیم گرفته شد این حالت را به سایر کاراکترها هم بدهیم. در این زمان بود که می توانستیم صدای پای کارکنان بخش فنی را که به زمین برخورد می کرد بشنویم. بودجه از سقف هم فراتر می رفت اما در نهایت یافتن راهی برای حل این چالش عالی به نظر می رسید.

 

انیمیشن درون و بیرون را در کاناپه ببینید

 

  1. پیکسار برای آماده کردن عروسکهای انیمیشنهای خود با چالش رو به رو شد

انیمیشن های پیکسار

دو برند مشهور تولید اسباب بازی از تولید اسباب بازیهای داستان اسباب بازی سرباز زدند و اعتقاد داشتند که وقت کافی برای تولید اسباب بازی های داستان اسباب بازی ندارند آنها طی ۱۱ ماه و پیش از اکران فیلم. یک شرکت کانادایی کوچک حق امتیاز تولید این اسباب بازی ها را گرفت و وودی و باز را ساخت. آنها تلاش کردند این شرکت را راضی کننده اسباب بازی جهش یافته داستان را هم تولید کند (اسباب بازی که سر کودک و پاهای عنکبوتی داشت) اما بنا به دلایلی این ایده کنسل شد.

 

  1. انیمیشن شگفت انگیزان چهار برابر سایر انیمیشنهای پیکسار از لوکیشنهای مختلف استفاده کرد

انیمیشن های پیکسار 

این انیمیشن دربرگیرنده ۷۸۱ جلوه تصویری و با زمان اکران ۱۲۱ دقیقه طولانی ترین فیلم پیکسار تا امروز است.

 

انیمیشنشگفت انگیزان ۲ را در کاناپه ببینید

 

  1. انیمیشن ماشینها آخرین فیلم پل نیومن و پرفروش ترین آنها بود

انیمیشن های پیکسار

انیمیشن ماشین ها آخرین فیلم پل نیومن بود که پس از ایفای نقش در فیلم «پیروزی» (۱۹۶۹) به شدت به مسابقات اتومبیلرانی علاقمند شده بود. انیمیشن ماشینها همچین پرفروش ترین فیلم پل نیومن بدون درنظرگیری تورم بوده است.

 

انیمیشن ماشین ها ۳ را در کاناپه ببینید

 

  1. مجموعه صداهای ضبط شده بن بارت برای انیمیشن وال.ایی یک رکور به حساب می آید

انیمیشن های پیکسار

بن بارت برای انیمیشن وال.ایی ۲۴۰۰ صدا تولید کرده است، این تعداد بیشترین تعداد صداهای تولید شده برای فیلمهای وی به شمار می آیند. درمیان این صداها می توان به صدای یک مسواک برقی، صدای برخورد چرخ خرید، شاتر یک دوربین نیکون ( برای حرکات ابروهای وال.ایی) صدای عطسه بارت هنگام روشن بودن جارو برقی ( صدای عطسه وال.ایی) و صدای یک ژنراتور دستی از آن نوع که «جان وین» در فیلم «جزیره ای در آسمان» استفاده کرده بود.

 

انیمیشن وال ای را در کاناپه ببینید

  1. کمپانی دیزنی در دفاع از خرس بنفش رنگ داستان اسباب بازی ۳ طرح دعوی کرد

انیمیشن های پیکسار

در سال ۲۰۱۴، دیزنی کمپانی صنایع دیس لیزا را برای خرس ضدقهرمان بنفش رنگ داستان اسباب بازی به اسم لوتسو طرح دعوی کرد؛ چرا که آنها اسباب بازی پرفروشی داشتند که یک خرس شبیه همین خرس بود، دیزی مدعی بود که فروش این اسباب بازی در بازار تحت تأثیر داستان اسباب بازی ۳ است. در نهایت کمپانی ساخت عروسک اظهار داشت که دیزنی پیش از داستان اسباب بازی ۳ از وجود چنین عروسی خبر داشته است و آنها تکنولوژی این خرس را به یک شرکت وابسته به دیزنی واگذار کرده بودند.

 

داستان اسباب بازی ۳ را در کاناپه ببینید

 

  1. رایلی در انیمیشن درونِ بیرون از خوردن سبزیجات مختلف در کشورهای متفاوت امتناع می کرد

انیمیشن های پیکسار

پیکسار به منظور برقراری ارتباط با طیف گسترده ایی از مخاطبان احتمالی خود هنگام اکران انیمیشنها در کشورهای متفاوت تغییراتی روی آنها اعمال می کند. در مورد انیمیشن درونِ بیرون آنها ۲۸ تغییر گرافیکی برای ۴۵ نما ایجاد کردند. «پیت داکتر» کارگردان این انیمیشن توضیح داده است: ما متوجه شدیم که قسمتهایی از محتوایی که ما تولید کرده ایم در سایر کشورها بی معنا خواهد بود. یکی از مثالهای آن سبزیجاتی است که رایلی از آن خوشش نمی آید. اگر فیلم را در ژاپن نگاه کنید، رایلی به جای این که بینی خود را برای بروکلی بگیرد برای فلفل دلمه ای سبز می گیرد. تغییردیگر در بخش ورزشی بود که در سر پدر رایلی می گذشت؛ همه کشورها با هاکی آشنا نیستند، در نتیجه فوتبال ر برخی نسخه ها جایگزین هاکی شد.

 

انیمیشن درون و بیرون را در کاناپه ببینید

 

  1. رندی نیومن برای ترانه کارخانه هیولا سازی «اگر تو را نداشتم» اولین اسکار خود را برنده شد

انیمیشن های پیکسار

«رند نیومن» این اسکار را پس از ۱۶ باری که نامزد دریافت همین رشته شده بود دریافت کرد. در سال ۲۰۱۱، وی دومین اسکار خود را برای ترانه داستان اسباب بازی ۳ برنده شد. نیومن تاکنون ۲۰ بار نامزد جایزه آکادمی شده است.

 

انیمیشن دانشگاه هیولاها را در کاناپه ببینید.

 

  1. محبوبیت انیمیشن جستجوی نمو به فشار جمعیتی دلقک ماهی ها منتهی شد

انیمیشن های پیکسار

پس از اکران در جستجوی نمو کودکان انقدر به نمو علاقمند شدند که تقاضا برای داشتن دلقک ماهی به عنوان حیوان خانگی به شدت بالا رفت. صید و فروش این ساکنان اقیانوس باعث کاهش جمعیت این گونه شد. برخی از نقاط طبیعی محل سکونت آنها شاهد کاهش ۷۵ درصدی تعداد دلقک ماهی ها بودند.

 

انیمیشندر جستجوی نمو را در کاناپه ببینید

 

  1. داستان اسباب بازی ۲ در قرار بود فقط برای نسخه نمایش خانگی آماده شود

انیمیشن های پیکسار

دیزنی بعد از ساخت دنباله علاالدین در سال ۱۹۹۴ تحت عنوان «بازگشت جعفر» تصمیم گرفته بود که داستان اسباب بازی ۲ را صرفا برای نسخه نمایش خانگی آماده کند. اگرچه در طور تولید مشخص شد که داستان اسباب بازی ۲ به قدری قوی و پرهزینه هست که برای اکران در سینماها آماده شود. ظرف کمتر از یکسال تیم داستان اسباب بازی ۲ برای ساخت یک دنباله ۱۲ دقیقه مجهز و دست به کار شدند.

 

انیمیشن داستان اسباب بازی ۲ را در کاناپه ببینید

 

  1. انیمیشن ماشینها استاندارد تازه ایی از رئالیسم را برای فیلمهای انیمیشن فراهم کرد

  انیمیشن های پیکسار

انیمیشن ماشینها اولین اثر پیکسار بود که از تکنیکی به نام «ردیابی اشعه» استفاده کرد؛ تکنیکی که نحوه عبور نور و برخورد آن با سطوح را تغییر می دهد. به عبارت ساده تر این تکنیک به هنرمندان این امکارن را می دهد، بازتابهای دقیق را بدون نیاز به عبور از آنها به طور جداگانه ترسیم کند. تکنیک ردیابی اشعه نیازمند نیروی عظیم کامپیوتری است در نتیجه ارائه هر فریم از انیمیشن ماشینها ۱۷ ساعت طول کشیده است. برخی از فریم ها تا یک هفته هم طولانی شده اند.

 

انیمیشن ماشین ها ۳ را در کاناپه ببینید

 

  1. تعداد بادکنکهای انیمیشن «بالا» به ۱۰،۲۹۷ بادکنک رسیده بود

انیمیشن های پیکسار

هنرمندان جلوه های تصویری این فیلم انیمیشن تعداد بادکنکها را شمرده اند. جان ریش می گوید:کل سقف با بادکنک پوشیده شده است ما تنها لایه بیرونی را شبیه سازی نکردیم، زیر بادکنکها لایه بیرونی مشخص است و از آ نها می توان لایه های بیشتر را مشاهده کرد.

 

انیمیشن بالا را در کاناپه ببینید

آخرین نقدها

دیدگاه خود را وارد نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *